De domiciliëring voor leningen op afbetaling: een win-win voor iedereen!
De domiciliëring voor leningen op afbetaling is één van de projecten die we tijdens de lockdown hebben gelanceerd. Het is een troef voor iedereen, zeker in de huidige context.
Voor de klanten
Dit is een grote sprong voorwaarts voor de klantentevredenheid. Een domiciliëring maakt het beheer van hun terugbetalingen immers een stuk gemakkelijker. Bij de ondertekening van het contract hoeven ze alleen maar de domiciliëringsaanvraag in te vullen. Wij regelen daarna alles met de bank. De klant hoeft er dus niet meer aan te denken om de maandelijkse aflossing tijdig te betalen en hoeft de doorlopende betalingsopdracht niet zelf te regelen.
Dit onderwerp werd reeds naar voren gebracht door onze commerciële teams en werd ook in onze NPS-tevredenheidsenquêtes als werkpunt door onze klanten aangehaald. De tendens is inderdaad dat de klanten een steeds grotere vereenvoudiging van de processen verwachten.
Voor AlphaCredit
In veel gevallen is het ontbreken van een domiciliëring de oorzaak van onbetaalde maandaflossingen. Het is niet altijd duidelijk voor de klant dat hij zelf een doorlopende betalingsopdracht moet aanvragen waardoor hij al vaak de eerste terugbetaling mist. Dit leidt tot aanmaningen, misverstanden, telefoontjes met Aftersales om de procedure te verduidelijken... Kortom: veel tijdverlies en nodeloze frustratie. Door een domiciliëring kan AlphaCredit dan ook efficiënter werken, wat de tevredenheid van zowel de klanten als de commerciële medewerkers vergroot.
De lening op afbetaling is het product dat wij het meest verkopen en de impact is dan ook enorm.
Wat zijn onze ambities?
Ons doel is dat tegen het einde van het jaar elke nieuwe lening een domiciliëring heeft. Dit wordt momenteel geïmplementeerd voor al onze contracten van Wheels, Retail en Brokers.