NPS Day meer dan 60 super gemotiveerde collega’s luisterden naar onze klanten!
Met 62 waren ze. 62 collega’s uit alle afdelingen hadden zich vrijwillig gemeld om onze klanten op te bellen tijdens deze eerste editie van de NPS Day* op 14 mei. Het was de bedoeling om klanten van AlphaCredit en Cetelem op te bellen, zowel de tevreden als de minder tevreden klanten, om hen te bedanken dat zij voor ons hebben gekozen en om te ontdekken wat ze goed - of minder goed - vinden aan onze diensten.
De dag begon chaotisch door grote verkeersproblemen, maar de collega’s die zich voor de eerste NPS Day hadden ingeschreven, deden er alles aan om toch aanwezig te zijn. Samen noteerden zij de op- en aanmerkingen van 455 klanten. Een ongelooflijke prestatie die veel informatie opleverde en ook emoties losmaakte. Deze feedback wordt nu geanalyseerd en gaat als basis dienen voor een actieplan om knelpunten aan te pakken en onze troeven nog te versterken.
Halverwege de dag konden de bellers hun ervaringen delen tijdens een lunch met de andere collega’s. Dat gaf even tijd om van gedachten te wisselen over het thema ‘klanten & klantentevredenheid’. Met een brede glimlach en veel plezier konden ze uitleggen dat de klanten aangenaam verrast reageerden op hun telefoontje. Ook hun persoonlijke ervaring was positief, want door deze actie keerden zij terug naar de kern van onze business: onze klanten begeleiden bij de verwezenlijking van hun projecten. Wie weet leidt dit wel tot een nieuwe roeping...
De balans was dankzij de betrokkenheid van deze collega’s meer dan positief! AlphaCredit mag er trots op zijn dat het zoveel gemotiveerde medewerkers in zijn rangen telt. Zij hebben een grote bijdrage geleverd aan de verandering van onze onderneming waar alles om de klant moet draaien. Een project dat op 14 mei in de spotlights stond en dag in dag uit door al onze teams wordt gesteund.
Daarom: BRAVO allemaal! En we kijken al vol ongeduld uit naar de editie van 2020!
*NPS: Net Promoter Score is een methodologie en een programma om te meten in welke mate onze klanten ons aanbevelen en om deze score zo hoog mogelijk te houden. Het doel is om de klant centraal te plaatsen bij alle strategische beslissingen.